Rozpočet je navrhovaný, čo sa týka bežného rozpočtu, ako prebytkový vo
výške 5.000.000 eur. Bežné príjmy sú plánované v objeme 80,55 milióna
eur a bežné výdavky v sume 75,53 milióna eur.
Podľa Martiny Kolarčíkovej, poverenej riadením odboru ekonomiky a správy
majetku Mestského úradu v Prešove, čo sa týka kapitálového rozpočtu,
najväčšia suma je na kapitálových výdavkoch vyše 16 miliónov eur.
Daňové príjmy v objeme 53,2 milióna eur predstavujú najvyššiu časť
príjmovej oblasti rozpočtu. Z toho 42 miliónov eur je predpokladaný
výnos dane z príjmov poukázaný samospráve. Čo sa týka dane z
nehnuteľnosti, očakáva mesto v budúcom roku 7,4 milióna eur a z poplatku
za komunálny odpad 3,6 milióna eur. Poslanci v stredu zvýšili sadzbu
dane z nehnuteľnosti v priemere o 25 percent. Poplatok za komunálny
odpad stúpol približne o 9,50 eura na osobu ročne.
Vo výdavkovej časti podľa Kolarčíkovej pokračujú v znižovaní modernizačného dlhu, ktorý si nastavili pred niekoľkými rokmi. "Na
kapitálové výdavky, strategický rozvoj je plánovaných 12,95 milióna
eur. Na zabezpečenie služieb občanom, na údržbu ciest, cestnú svetelnú
signalizáciu, odpadové hospodárstvo je to viac ako 14,4 milióna eur. Na
vzdelávanie je tiež vyčlenená vysoká čiastka, konkrétne 7,9 milióna eur.
Je to predovšetkým na prevádzkové náklady, ako sú mzdy a médiá, ale sú
to aj prostriedky na správu školských budov," vysvetlila Kolarčíková.
Poslanci schválili tiež menšie úpravy rozpočtu. "Na základe
poslaneckého návrhu boli výdavky v sume 470.000 eur z parkovacej
politiky presunuté do kapitálových výdavkov pre spoločnosť Prešov Real.
Tiež ide o parkovaniu politiku, účel sa teda dodrží, peniaze sa len
presunuli na toho, kto by to mal realizovať. Znížené boli príjmy
parkovísk a na základe toho boli znížené o 180.000 eur aj výdavky na
školstvo," dodala Kolarčíková.